Toitumine

 

Mägironija kulutab ööpäevas umbes 6000 kilokalorit.
Menüü koostamisele pöörame erilist tähelepanu, et kõik meeskonna liikmed leiaksid sealt oma kuna meeldiv toit aitab hoida meeleolu hea.

Rusikareegel
 
Põhireegliks on et 60-70% energiast tuleb omastada süsivesikutest ja 15-25% rasvast. Sellises mahus süsivesikute tarbimist on raske saavutada kuna süsivesikuterikkas toidus on tavaliselt vähem kaloreid ja ning see on ka kaalult kergem. Järelikult peab sellise toidu kogus ka suurem olema.

 

Ka on piiratud hapnikutarbimise tingimustes soovitav sĂĽĂĽa vähem rasvast, kuna rasva põletamiseks kulub rohkem hapnikku. Seega kulub suur osa rasvast saadavast energiast, rasva enese põletamiseks.

 

Peame vältima kaalukaotust ning sööma piisavalt, et liikuda raskel maastikul. Kaalukaotusega kaasneb ka rasvakoguse vähenemine organismis, mis alandab mägironija vastupidavust kĂĽlmale.


Vedelikukaotus

 
Piisava hulga vedeliku tarbimine on mägironijale ĂĽlioluline. Juba 3% dehĂĽdratsioon lihastes põhjustab lihaste kokkutõmbejõu vähenemise umbes 10% ja kiiruslike omaduste kaotamise kuni 8%. Kaasneb peavalu, keskendumisvõime langemine tasakaalu häired. 5%-ne vedeliku kaotus võib põhjustada kuni 30 %-se võimete languse.  
 
Päevane tarbitav vedeliku kogus peaks olema vähemalt 4 liitrit. Vedelikukaotust soodustab körgmäestiku kuiv ja kĂĽlm õhk ning raske fĂĽĂĽsiline tegevuse tõttu higistamine.  

Toiduvalik
Meie baaslaagridieet on peamiselt taimse iseloomuga, loomulikult kuuluvad põhitoitude hulka pasta, risotto ja kala ning vähesel määral punane liha.
 
Kasutame toidulisandeid peamiselt mineraalainete saamiseks ning taastuseks pärast päevatööd.
 
Baaslaagrist kõrgemal viibides kasutame spetsiaalseid eelvamistatud nn külmaurutatud toite.
 
Firmade loomine